Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Hyvä ja huono palaute kaupankäynnistä.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
HUOM! Muistattehan, että osio on tarkoitettu vain foorumilla käytyjen kauppojen palautteita varten. Lisää tietoa löytyy sääntöjen kohdasta 9.7. Terveisin, YP
Vastaa Viestiin
Avatar
jeimsi
Viestit: 150
Liittynyt: 06 Heinäkuu 2014
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja jeimsi »

jcf882012

Tämä on negatiivinen palaute kyseiselle eBay-myyjälle.

Melkein samannimisiä myyjiä on eBayssa useita, en tiedä ovatko sama henkilö/firma, mutta ei ainakaan kovin luottamusta herättävää.
Tilasin myyjältä kaksi peruukkia: toinen oli pitkä ja tummanruskea ja toinen lyhyt blondi jonka otsatukassa oli sinistä.

Peruukit saapuivat noin kuukaudessa tilauksesta. Tummanruskea peruukki oli samanlainen kuin kuvissa, laadultaan tosin huono. Siitä pisti joitain lankoja esiin ja päälaella omituinen sykkyrä joka johtuu siitä miten hiukset on ommeltu kiinni wig capiin. Blondi peruukki taas oli aivan erinäköinen kuin kuvissa. Kaikki myyjäthän varoittelevat etteivät kuvat välttämättä aina vastaa 100% peruukkien todellista väriä, mutta tämän kohdalla ei ollut epäilystäkään etteikö tuote olisi ollut eri värinen.
Myyjän kuvissa peruukki oli kylmähkö hiekkablondi ja sininen väri oli vaaleahkoa turkoosia. Saamani peruukki taas oli persikkainen, eli melkeinpä oranssi (ja sininen enemmänkin lähellä joidenkin firmojen peacock blueta, mutta ei niin pahasti eri värinen). Lisäksi peruukki oli hyvin pieni, koko piti olla 6"-7" mutta se on enintään pieni 6" ja näyttää todella hassulta nuken päässä.

Reklamoin. Myyjä oli huolissaan olinko tyytyväinen mutta ei halunnut peruukkia takaisin eikä halunnut palauttaa rahojani. Useamman päivän kärsivällisen viestittelyn jälkeen kerroin jättäväni tuotteesta negatiivisen palautteen koska myyjä ei halunnut auttaa minua enkä ollut tuotteeseen lainkaan tyytyväinen. Siinä vaiheessa kaikki viestittely lakkasi mutta sain peruukin hinnan paypaliin refundina. Olin ratkaisuun tyytyväinen ja jätin positiivisen palautteen eBayhin.

Nyt kun taas selailin eBaysta peruukkeja (tämän oranssin tilalle) ja yritin siirtää jonkin myyjän peruukin ostoskoriini vertailun vuoksi, sain ilmoituksen etten vastaa myyjän asettamia vaatimuksia ostajille. Toisin sanoen minut oli laitettu mustalle listalle. Olin melko hämilläni, sillä olin koko viestittelyn ajan ollut erittäin ystävällinen ja ymmärtäväinen(tietenkin negatiivisella palautteella uhkailua lukuunottamatta mutta siinä vaiheessa en nähnyt enää vaihtoehtoja,) turhautumisestani huolimatta.


+Peruukit eivät olleet kovin kalliita
+Kommunikaatio oli nopeaa
+Sain lopulta rahani takaisin

-Myyjä ei ollut valmis ratkaisemaan asiaa muilla tavoin kuin pahoittelemalla
-Peruukit olivat huonolaatuisia, mutta en odottanutkaan siihen hintaan mitään kovin kummoista
-Kuvat ja todellisuus eivät todellakaan kohdanneet toisen peruukin kohdalla
-Rahojen takaisin saanti oli hankalaa

Avatar
Ayumi
Viestit: 778
Liittynyt: 03 Marraskuu 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Ayumi »

Coco Tribe

Tilasin Coco tribeltä syyskuussa 2014 nuken. Firmalla on suloisia eläinnukkeja ja hyvä valikoima resiinivärejä. Nuket ovat laadukkaita ja niillä on hyvin posettavat kropat. Ne ovat myös suht isoja verrattuna moniin muihin eläinnukkeihin ja niille voi valita 16cm tai 21cm kropan. Omalla nukellani kesti tulla vähän yli 4kk. Firma pahoitteli viivästynyttä valmistumisaikaa.

Miinukset:
- Firman sivuilla ei ole rekisteröitymismahdollisuutta eli et voi siis seurata tilauksesi tilaa
- Sivuilla ei ole myöskään Q & A sivua. Ovat vähän jälkeenjääneet sivut verrattuna useisiin muihin nukkefirmojen sivuihin.
- Sähköpostiini ei vastattu. Coco Tribellä on käytössä Gmailin sähköposti ja toisinaan luulen ettei viestini ole mennyt perille. Mikäli oli mennyt niin olisin toivonut silti saavani vastauksen kysymykseeni sähköpostilla. Lopulta sain vastauksen FB:n kautta ja sitäkin piti odottaa kuukausi. Halusin siis tietää koska nukkeni mahdollisesti lähetetään kun valmistusaika oli lopuillaan. Ehkä eivät sitten osanneet sanoa ja vastauksella kesti. Yllämainitsemieni puutteiden takia en maksaisi heille osamaksulla.

Tilaan jatkossa varmasti vielä lisää eläinnukkeja Coco tribeltä. Palaute on positiivinen.
Viimeksi muokannut Ayumi, Ti 21 Huhti 2015 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Yoshi
Viestit: 286
Liittynyt: 15 Elokuu 2008
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Pipos
Positiivista:
-2 nukkea tuli tasan 30 päivässä meikillä, vaikka sivuilla sanotaan että menee noin 50-60pv ++++ :shock:
-Nuket juuri sitä mitä odotinkin
-Hyvin pakattu ja pakettiin oli kirjoitettu toivomani toimitusohje (eli kerrostalon "vahtimestarin kopille" + sain viestin postilta ennen toimitusta ja kun olivat tulleet)
-Firma vastasi viesteihini 24h kuluessa hyvin ystävällisesti, vaikka Koreassa oli juhlapyhä meneillään
-Maksu meni perille nopeasti

Negatiivista:
-Ei mitään valittamista, pelkkiä ruusuja :ruusu:

Avatar
Yoshi
Viestit: 286
Liittynyt: 15 Elokuu 2008
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Dollmore
Tilasin Dollmorelta vaatteita ja peruukkeja. Hiukan pelotti, että tuleeko tavarat kuukausien päästä, kun tilasin normaalina express air mailina enkä EMS -pakettina. Tavarat tulivat kuitenkin noin 3 viikossa, mikä oli suuri yllätys.

Positiivista:
+Nopea toimitus
+Viesteihin vastattiin nopeasti ja ystävällisesti
+Tavarat luvatunlaisia
+Hyvin pakattu

Negatiivista:
-Seurantakoodi Rincosin seurantaan ei löytynyt Dollmoren linkistä, vaan joudun kaivamaan appin jonka kautta pystyn seuraamaan, ei sinänsä Dollmoren vika

Avatar
Yoshi
Viestit: 286
Liittynyt: 15 Elokuu 2008
Paikkakunta: HKI
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Alice's Collections

Olen useamman kerran tilannut ACBJB sivustolta ja joka kerta olen saanut hyvää palvelua. Sain juuri makseltua layawayna nuken ja se sujui myös todella luontevasti ja helposti.

++++ Hyvä yhteydenpito, kysymyksiin vastataan ystävällisesti ja nopeasti (yleensä jopa samana päivänä), ikinä ei ole tullut epätietoinen olo, että mitä tilaukselle tapahtuu
+ Ei postikuluja, jos tilaa tarpeeksi paljon
+ Tilaukset (jotka eivät sisällä nukkeja) lähetetään nopeasti
+ Aina hyvin pakattu, mukana saa aika monesti "taikasienen" ja eye puttya
+ Mahdollisuus maksaa PIF tai layaway

- Ostaja joutuu maksamaan Paypal-kulut, yleensä esim. korealaiset firmat maksaa nää ostajan puolesta, joten siitä pieni miinus
- Koronatilanteen takia normaali air mail (ei siis fedex, ups yms. kuriirit) kulkee hitaasti, yhden paketin saapumiseen lähetyksestä meni n. 1kk. (ei varsinaisesti firmasta riippuva asia)

Avatar
raindancer
Viestit: 54
Liittynyt: 22 Elokuu 2020
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja raindancer »

Legend Doll (olen näiltä tehnyt neljä tilausta joten kaikki on nyt samassa)

Positiivista:
- Ensimmäinen uusi nukkkeni (True Loven Alisa) on tilattu täältä, tuolla luki että todennäköisesti menee n. 3 kuukautta, mutta sain pojan paljon aikaisemmin.
- Toinen nukkeni (True Loven Ivan) on myös tilattu täältä koska yhtäkkiä poika oli heillä stockissa, kysäisin että tuleeko poika meikattuna/voiko sille laittaa meikit ja sain vastauksen tosi nopeasti että ei ole meikattu ja meikkien teossa menisi n. kuukausi. Kuitenkin jos ostan nyt niin juuri sattumalta on alennuksessa joten pakkohan se oli sitten tilata. Otin ilman meikkejä ja päätin että maalaan itse mikä oli ihan hyvä idis, tykkään noitten meikkailusta.
- Kolmas tilaukseni oli vaatteita ja peruukkeja, muuten meni hyvin mutta yhdet myös tilatut silmät puuttuivat paketista. Viestiä perään ja sovittiin että laittavat mukaan seuraavaan tilaukseeni kunhan vain muistutan heitä siitä sitten kun teen tilauksen, nou hätä.

Negatiivista:
- Neljäs tilaukseni, lisää peruukkeja, parit silmät ja vaatteet. Tilaus lähti taas tuolta nopeammin kuin odotin ja sitten.... ei mitään. Viimeisin seurantatieto on että on lähtenyt kiinasta lentorahtina ja sen jälkeen ilmeisesti kadonnut jonnekkin. Odotin kaksi viikkoa ja laitoin viestin jossa kysäisin että mitäs nyt. "Odota vähän pidempään, covid aiheuttaa viivästyksiä" ok. Kaksi viikkoa eteenpäin laitan uuden viestin, "odota vielä vähän pidempään, ei mitään hätää, covid aiheuttaa viivästyksiä" ok. Kaksi kuukautta paketin katoamisen jälkeen otan taas yhteyttä ja tällä kertaa saan vastaukseksi että he selvittävät asiaa kun sanoin etten tiedä uskallanko heidän kauttaa tilata enää kun kerran paketit katoilevat tällä tavalla. Tästä on nyt kohta kuukausi, pitäisi ehkä vaan pyytää että palauttavat rahani koska paketti ei todellakaan tule minulle ikinä saapumaan. (eli siis olen odottanut tammikuun alusta asti että paketti saapuisi)

Extraa:
- Hintaa oli merkattu alaspäin joka pakettiini, valitettavasti tämä tietysti kävi ilmi vasta kun paketti oli käpälissäni eli en voinut hyödyntää faktaa tullauksessa
- Kommunikaatio yleensä suht nopeaa ja vastausta saa odotella korkeintaan pari päivää, kommunikointiin kannattaa käyttä mahdollisimman helppoa ja selkeää englantia ettei tule väärin ymmärryksiä, myös kysymykset kannattaa pistää vain muutama kerrallaan tai jotain jää vastaamatta.

Yhteenveto: kolme neljästä tilauksesta tuli perille paljon nopeammin kuin ikinä olisin arvannut, neljäs on kadonnut jonnekkin ja tuntuu että viestini aiheesta alkoivat kiinnostaa vasta siinä vaiheessa kun aloin puhumaan että luultavasti en enää aio ostaa heiltä mitään. Sanoisinko että jos tilaat jotain isompaa, esim nuken, se todennäköisesti tulee sen suuremmitta ongelmitta perille, ei kumminkaan ole kauhean todennäköistä että niin iso laatikko vain tipahtaisi jonnekkin matkan varrella ja katoaisi. Pienempi paketti jossa on vain oheistavaraa saattaa kadota. Ei siis ole Legend Dollin vika tuo tavaran katoaminen, mutta eivät he kyllä hirveästi ole nähneet vaivaa että se löytyisikään eikä mitään puhetta siitä että vain lähettäisivät ne uudestaan ole ollut. Toistaiseksi ainoa ratkaisuni on etten osta heidän kauttaan mitään ennen kuin saan tuon tilaukseni tai rahat siitä takaisin. Paketti on jo niin kauan ollut hukassa että 17track sivustokin listaa sen kadonneeksi, huoh. 🙃

Vastaa Viestiin