Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Hyvä ja huono palaute kaupankäynnistä.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
HUOM! Muistattehan, että osio on tarkoitettu vain foorumilla käytyjen kauppojen palautteita varten. Lisää tietoa löytyy sääntöjen kohdasta 9.7. Terveisin, YP
Avatar
Miwa
Viestit: 2529
Liittynyt: 09 Helmikuu 2007
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Miwa »

Dollmore

Täytyy tässä mainita pari asiaa.
+ Ystävällistä porukkaa ja vastauspostit tulevat tosi nopsaa.
+ sain tilaamani nuken mukana paljon lisä tavaraa (lisä silmä pari, kengät ja toisenkin peruukin, postikortin, tarroja ja tikkarin, sekä vielä sitä peruukki tarranauhaa)
+ Sivut selvät

- Tilaamani nukkeni sormi oli katkennut, syy kuitenkaan tuskin oli heidän, mutta tietysti se harmitti, olihan kyseessä ensimmäinen nukke. Sanoivat korvaavansa rikkoutuneen käden, mutta sitä ei ole kuulunut. Sanoivat kuitenkin lähettäneensä sen ja että odottaisin jonkin aikaa. Liekö sitten hukkunut postissa, en tiedä, mutta en enää jaksa ottaa asiaa heidän kanssaan esille. Hankin sitten joskus uuden käden omin päin.

Loppujen lopuksi Dollmore on hoitanut asiansa kanssani hyvin, vaikka se käsi hieman harmittikin. Antaisin viidestä tähdestä kolme tai neljä.
Viimeksi muokannut Miwa, Su 22 Kesä 2008 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hartsikanta - Instagram - Kuunsirppi- nukkeja ja random stuffia

Avatar
Meimei
Viestit: 402
Liittynyt: 14 Syyskuu 2007
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Meimei »

Mohairwig.com
Vahvistus maksusta tuli nopeasti ja paketti lähti heti seuraavana päivänä. Mailiini vastattiin nopeasti ja ystävällisesti. Ei mitään valittamista täältä!
Eli siis positiivinen
Tora, Misae, Kuro, Chiara
Toivottavasti joskus: Puchi

Avatar
papupeikko
Viestit: 87
Liittynyt: 16 Heinäkuu 2007

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja papupeikko »

Think Pink - Tilasin nuken ja pikkusälää
- Eurooppalainen (ei tulleja)
- Nopea toimitus
- Vastasivat sähköpostiin saman päivän aikana hyvin ystävällisesti
- Olivat unohtaneet tilauksestani tuotteen, mutta ilmoittivat asiasta sähköpostilla ja lähettivät tavaran ilman lisäkustannuksia
- Pientä extraa

-Tilausmenetelmä todella sotkuinen ja epämääräinen, kysymisen jälkeen ilmoittivat että sähköpostillakin voi tilata
-Kaikki sivut eivät aukea englanninkielisinä

Pinkistä sivupalkista, itselläni alkoi vilistä silmissä
Kotona: Yellow: D.O.D tender-too, Take: Dollshe Hound, Ivana Jurek Ottavia: Dollzone Ian elf, Kibal Saag Savusumu: Peavy-pää, Balthasar Talus Fall: Soom Sard, Mebial: Dollmore sleepe eye Pado, Heliot sarvipää, Souldoll Ize sleeping
Haaveissa:D.I.M Louyd: Kyra Shaman Loisteputki, Iplehouse Asa

Avatar
Yume
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Aberdeen/Järvenpää

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Yume »

Jospa minäkin.

Dream of Doll (tilattu 3 nukkea)
+ Vastaavat maileihin nopeasti, jos osaa mailata oikeaan osoitteeseen eli hoo933@empal.comiin eikä käytä sivuilla olevaa mailaustoimintoa
+ Ystävällinen palvelu ylipäätään
+ Postittavat lupaamassaan ajassa
+ Merkkaavat hinnan alas + lahjaksi (joskaan tulli ei uskonut, joten tullimaksut rapsahti)
(- saisivat korjata sen sivuillaan olevan mailausjutun!)

Yleiskuva: +

Dollmore (sälää tilattu)
+ Nopea postitus, ei mitään ongelmia
+ Merkkaavat hinnan alas + lahjaksi (ei jäänyt tulliin :3)

Yleiskuva: +

Dolls and Friends (kahdet Elfdollin lasit)
+ Huippuystävällinen ja nopea asiakaspalvelu (huomasin pari minuuttia tilaukseni jälkeen newsletterin tilattuani ja sen luettuani, että hei, olisin saanut 5$ pois postikuluista, joten mailasin heille, että voinko esim. perua tilauksen ja tehdä uuden että saisin postikulut pienemmiksi. Sain vastauksen tosi nopeasti, ja he sanoivat ottaneensa postikuluista sen $5 pois...sitten sain tarkastin kokonaissumman ja huomasin alk.per. postareiden olleen $3 ja he olivat ottaneet minulta pois $6 :D;)
+ Voit vaikuttaa itse postikuluihin
+ Nopea postitus (1-2 päivää maksusta, olisiko ollut torstai ja seuraavana torstaina olivat minulla)

Yleiskuva: +
Iiris - AL Lusis (sl mod), Siiri - AL L-bi ♀, Tuikku - OD So Ui Vamp, Mai - AL Lusis (fp only), Saga(?) - AL Lusis (sl, fp only)

LJ | Hartsikanta | Flickr

Avatar
Lunasa
Viestit: 258
Liittynyt: 16 Joulukuu 2005

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Lunasa »

Doll Factory
- sähköpostiin ei tullut tilausvahvista. Jouduin sitä erikseen kysymään, jolloin tilaukseni vahvistettiin.
- olivat merkanneet nuken tullikaavakkeeseen pari kymppiä kalliimmaksi kuin se todellisuudessa oli!
+ nukke on todella ihana (Pet Ari Bobo)
+ se oli myös pakattu kauniisti
+ lähetys oli kohtuu nopeaa
Annan arvosanaksi 4/5

Leeke
+ Leeken peruukit ovat parhautta, valikoima erinomainen
+ lähettivät paketin täsmällisesti luvatun odotusajan jälkeen
- olivat merkanneet tullilomakkeeseen Doll & Wig, vaikkei paketissa ollut nukkea. Epäilin, että tuo sana "doll" edesauttoi paketin jäämistä tulliin. Muuten tavaran hinnaksi lappuun oli merkattu 40 dollaria.
Annan arvosanaksi 3/5

Avatar
Akito
Viestit: 877
Liittynyt: 01 Joulukuu 2006
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Akito »

laitan nyt tämän jutun vaikka onkin jo vanha eikä mitään tilausta tapahtunut, mutta olkooon nyt suuntana mitä saattaa olla luvassa

Bishounen House
Yksityinen miesnukentekijä Amerikasta. Olin alunperin kiinnostunut ostamaan kaksi kappaletta päitä...

- Sivulla ei ollut mainintaa maksu, postitus yms. perustiedoista. Laitoin mailausboksin kautta viestiä ja kyselin asioita... en ikinä saanut siihen viestiin vastausta. Kyseinen boksi on ainoa tapa pitää kauppasivun kautta yhteyttä, mailia ei missään ole erikseen mainittuna. Kaivelin kaupanpitäjän DoAsta ja kysyin samat jutut. Kävi ilmi että mailini oli mennyt roskaposti osastoon...
- Kaupanpitäjän DoAn priva viesteihin vastaus kesti viikkotolkulla (ja tämä oli edelleen ainoa tapa pitää yhteyttä)

Tiesin jo kysyessäni päitä, että mallit vedetään pian pois markkinoilta. Tosin tästäkään ei ollut itse sivulla mitään mainintaa, DoA oli tässä asiassa ainoa tietolähde.

- kun vihdoin sain postikulut ja maksutavan selville, kysyin jo toiseen kertaan että kuinka kauan päämallit ovat vielä saatavilla koska ensimmäisellä kerralla ei tullut vastausta tähän asiaan. Muutaman viikon päästä tuli vastaus että sori nyt vaan, en enää myy kyseisiä malleja.
--- kaikista pahin maku jäi siitä, että kauppias pyysi anteeksi ainoastaan omien viestiensä myöhästelemistä. Itse olisin kaivannut pahoittelua siitä etten saanut haluamani päitä

eli minun kohdalta pelkkää negatiivista ._.

Po
Viestit: 230
Liittynyt: 04 Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Po »

Elfdoll
Tilasin yhden SD-kokoisen nuken meikittä.
+ asiakaspalvelu pelaa!
+ pyysin omaan tilaukseeni Elfdollin vanhempaa poikakehoa, jonka tekeminen oli periaatteessa jo lopetettu, mutta lupasivat kuitenkin tehdä sellaisen minulle
+ valmistusaika piti suurin piirtein paikkaansa (lupasivat 45 päivää, 48. päivänä nukke lähti Koreasta)
+ nukke oli pakattu hyvin
+ erityiskehut Elfdollin kehosta, jalat eivät potki yhtään ja nukke posettaa kuin unelma!

Yksi ainoa miinus:
- Elfdollin hartsi kiiltää melkoisesti :E

Mutta kaiken kaikkiaan erinomaista toimintaa Elfdollilta!

Avatar
Akichi Ren
Viestit: 850
Liittynyt: 31 Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hollola

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Akichi Ren »

Dollzone

Haluaisin veteraanina DZ-fanina ilmaista pientä pettymystäni nukkien laatuun. Olen modannut useampaa naamaa, ja siitä syystä tuijottanut niitä meikittöminä ja puhtaina monen monta tuntia. Omat söhlinkini sikseen, päissä on aina ollut jotain pikkuvikaa heti alusta alkaen. Eli pieniä viiltoja tai kuoppia siellä täällä, epäsiistejä hiomajälkiä ja tietystikin epäsymmetrisyyttä. Epäsymmetrisyydet näkyvät kyllä kuvissa, mutta nuo pienet viillot sun muut eivät, ja ovat harmillisia korjata ja niihin tarttuu meikki ellei korjaa. Erityistä sottaa on aiheutunut huulien väliin, kuin myös silmiin. Fenyollani oli jotenkin äärimmäisen typerästi poratut/kaiverretut nenänreiät. Myös muilla nukeilla on nenänreikiä saanut hioa suoriksi (esim. toinen ollut vinossa jne). Päät eivät ole ainoat, joissa olen tavannut ongelmia, vaan omistan myös yhdet kädet, joissa on pari mutanttisormea. Sain ne onneksi korjattua hiomalla, mutta en voi sanoa, että olin tyytyväinen. Muutaman nuken olen saanut huonosti pakattuna tai muuten nuhruisessa kunnossa (luultavasti jostain varastonperukoilta). Tosin näissä tapauksissa en tiedä onko vika Dollzonessa vai heidän jälleenmyyjässään.
Oli myös mukavaa, että nukeista oli saumat hiottu, mutta kun tilasin tuon uudemman, tummemman tannin, saumojen hiontajäljet näyttävät suoraan sanottuna törkeiltä! Eli uskoisin, että olisin itse onnistunut hoitamaan homman paremmin.

Hinta näkyy kyllä laadussa... Yleisestiottaen olen aina pitänyt Dollzonesta ja heidän nukeistaan, mutta ajattelin näin kokemuksen kartuttua sylkäistä väliin pari miinusta. :/
Kuva
.: Khan :: Seba :: Vincent :: Taki (滝) :: Mine (峰) :: Sawa (澤) :: Pope :: Ernest :: Romi (露水) :.
°~° Palautteet °~° Blogi °~° Piirrustukset °~° Aiemmin nickillä Shiranami.

Avatar
Nolluska
Viestit: 1802
Liittynyt: 25 Marraskuu 2006
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Nolluska »

Dollzone Espanjasta:

+ Valikoima hyvä
+ Laatu hyvä
- Ei aina kaikkea varastossa
- Oma tilaus kesti melkein neljä kuukautta ennen kuin pääsi Suomeen asti.
- Yksi tuote jäi puuttumaan ja vaativat kyseiselle kenkäparille uudet postituskulut jälkilähetystä varten. (vaikka olisi ollut kohtuullista lähettää se ilmaiseksi..)
- Ei hyvitystä pitkäksi menneestä odotusajasta huolimatta.

Tinybear (-peruukit)

+ Mukava henkilö, joka tekee itse kaikki tuotteensa.
+/- Tuotteissa vaihteleva laatu, osa peruukeista erinomaisia, osa nuhruisia.
- Tinybearia on välillä vaikea ymmärtää, vaikka hänen äidinkielensä onkin englanti.

Avatar
Taikatuuli
Viestit: 550
Liittynyt: 12 Syyskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Taikatuuli »

Omien kokemusteni perusteella täytyy kyllä syventää tätä Shiranamin antamaa palauttetta Dollzonesta, etenkin siksi koska firma ei ole kauppias tai kauppapaikka Suomeen (Dollzonen omat viralliset sivuthan eivät toimi kuin Kiinan markkinoille), vaan Dollzonella on erikseen monta eri välittäjää.
Siksi uskoisin, että kommenttisi olisi hyödyllisin muille potentiaalisille ostajille, jos laittaisit kommenttiin myös erikseen arviosi noista eri välittäjistä ja kaupoista mitä olet käyttänyt. Ainakin ymmärtääkseni sinulla on kokemuksia monesta eri välittäjästä, eikös? ;3

Ja sitten omiin kokemuksiini kyseisen firman nukeista, etenkin verrattuna muiden firmojen nukkeihin. Koska omistan itse yli kaksikymmentä ABJ nukkea (jos laskee vain nämä kokonaiset tapaukset), olen perehtynyt moniin eri valmistajiin omien nukkejeni parissa. <3
Shiranami kirjoitti: Haluaisin veteraanina DZ-fanina ilmaista pientä pettymystäni nukkien laatuun...
...päissä on aina ollut jotain pikkuvikaa heti alusta alkaen. Eli pieniä viiltoja tai kuoppia siellä täällä, epäsiistejä hiomajälkiä ja tietystikin epäsymmetrisyyttä. Epäsymmetrisyydet näkyvät kyllä kuvissa, mutta nuo pienet viillot sun muut eivät, ja ovat harmillisia korjata ja niihin tarttuu meikki ellei korjaa. Erityistä sottaa on aiheutunut huulien väliin, kuin myös silmiin. Fenyollani oli jotenkin äärimmäisen typerästi poratut/kaiverretut nenänreiät. Myös muilla nukeilla on nenänreikiä saanut hioa suoriksi (esim. toinen ollut vinossa jne). Päät eivät ole ainoat, joissa olen tavannut ongelmia, vaan omistan myös yhdet kädet, joissa on pari mutanttisormea...
...Muutaman nuken olen saanut huonosti pakattuna tai muuten nuhruisessa kunnossa (luultavasti jostain varastonperukoilta). Tosin näissä tapauksissa en tiedä onko vika Dollzonessa vai heidän jälleenmyyjässään...
...kun tilasin tuon uudemman, tummemman tannin, saumojen hiontajäljet näyttävät suoraan sanottuna törkeiltä!...
...Hinta näkyy kyllä laadussa...
Kuten varmasti melkein kaikki harrastajat tietävät henkilökohtaisten kokemusten perusteella, niin hartsiset nuket tehdään (muutamien firmojen poikkeuksia lukuunottamatta) suurimmaksi osaksi käsityönä.
Tämä tarkoittaa kaikkea mallin veistämisestä, sen valamiseen, kokoamiseen, meikkaamiseen ja pakkaamiseen asti. Tämä ei ole mikään tekosyy valmistajille olla huolimaton, mutta edellyttää kuitenkin meiltä harrastelijoilta sen, että hyväksymme käsityön vaikutuksen tuotteeseen.
Eli tarkoitan käytännössä nyt esimerkiksi sitä, että jos haluaa tilata juuri tietyn mallin, eikä mikään muu käy , niin täytyy valmistautua ymmärtämään se miten tuotteeseen ja sen hankintaan vaikuttaa firman omat speksit, joista suurimmalla osalla ei yksinkertaisesti ole mitään tekemistä hinnan kanssa.
Esimerkiksi lahjakkuutta ei voi ostaa rahalla. Tämä voi vaikuttaa tuntuvasti useiden firmojen mallien esteettiseen ulkoasuun, kuten mekaniikan laatuun. Kaikki, jotka haluavat veistää nukkeja, eivät voi olla Arakin kaltaisia innovatiivisia neroja muotoilun alalla, mutta se ei tee heidän töistään vähemmän halpoja.
Kaikilla valmistajilla ei ole myöskään resursseja tehdä suuria sijoituksia, jotka saattavat olla epävarmoja tuottavuuden saralla (kuten monimutkaisia atk-ratkaisuja, kalliita laitteita, lisää varastotilaa tai henkilöstöä).
Kokemuksiani verraten, nimenomaan nukkejen laatua silmällä pitäen, on Dollzone korkeassa arvossa minulla.
Monien pienempien firmojen nuket ovat olleet minulle tullessa huomattavan viimeistelemättömässä kunnossa, etenkin hartsin valamisjälkien ja pinnan tasaisuutta ajatellen (esim. K-doll, Ninodoll, Fairygarden, Alchemic Labo).
Sen lisäksi useilla malleilla on hyvin epäkäytännöllisiä ratkaisuja mekaniikan suhteen (esim. Orientdoll, AngelRegion).
Olen saanut kotiini myös tuotteita, joiden valamistulos on vääristynyt äärimmäisten sääolosuhteiden vuoksi (Luts).
Suurimman henkilökohtaisen pettymyksen olen kuitenkin kokenut huonosti viimeistellyssä meikissä Limited nukella (Volks).
Itse siis verrattessa yleiseen tuotteen laatutasoon, pidän Dollzonea keskitasoa parempana.

Tälläisiä mietintöjä siis täältäpäin. :3 *Kier kier*
Metatron/Deus/Aslan/Athos/Aramis/Porthos/Korppi/Friitu/Ceinwen/Amos/Reginhard/Haimo/Oberon/Keijukuningas/Kukkaiskeiju/Ruusu/Puck/Kyne/DeerB/DeerG/Lyuben/Jänis/WhiteRabbit/Miro/Ai/Jirí/Jäger/rva Possunen/Neptune/Leinikki/Lulubelle/Lempi/Staro/Flemeth/Mithra/Lonker/Lääkärinna/Riddare/Cham/Canelé/Ikkapuu/Lulu/HugoHunk/Qi/PoePoe/

Avatar
Akichi Ren
Viestit: 850
Liittynyt: 31 Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hollola

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Akichi Ren »

Jos kaipaatte tarkennusta niin tilasin Megin, jonka silmissä oli pari viiltoa (luultavasti siitä, että silmäkuoppaa oli kauhottu muotoonsa huolimattomasti) Edendollilta, jonka asiakaspalvelu oli kiitettävää. Heiltä myös tuo mutanttikäsi, joka tuli Lengini mukana. Sain tannin Feini karmivalla meikillä pitkien viivästysten jälkeen Laidollilta. Viimeisin tanni Mo, jonka saumat huolimattomasti hiottu ja kasvoissa naarmuja ja hiomajälkiä, tuli Think Pinkin kautta (heillä myös oikein mukava asiakaspalvelu). Connien, Laidollin ja Edendollin toiminnasta olen muistaakseni täällä jo jättänyt erikseen palautetta.
Se, että kohdistan valitukseni suoraan Dollzoneen, ei minusta sinänsä mene aiheen ohi (tai tee siitä epäinformatiivista), vaan palautteeni koskee tällöin myös kaikkia jälleenmyyjiä, joiden kautta Suomeen näitä nukkeja saa tilattua. Vaikka tuossa mainitsin mistä nukkeni olen ostanut, näillä jälleenmyyjillä tuskin on ollut erityisesti tekemistä tuotteen laadun kanssa muuten kuin näissä muutamassa erikoistapauksessa, joissa mainitsin nuhjuisuudesta ja huonosta pakkaamisesta. Näissäkin tapauksissa vika saattoi olla Dollzonessa itsessään, eikä jälleenmyyjässä. Jälleenmyyjällä on harvemmin sanomista tuotteen laatuun, joten minusta valmistaja on tällöin aika lailla kauppiaan asemassa.

Minulla ei toki ole kahtakymmentä nukkea, mutta kokemusta on kuitenkin kuudesta eri jälleenmyyjiltä tilatusta DZ nukesta. Vertaan niitä esimerkiksi leeken (tosin vain pää), bluefairyn, dream of dollin ja muiden valmistajien nukkeihin, joista minulla on jonkin verran (joskin rajattua) kokemusta ja jotka ovat olleet laadultaan eritasoisia (ja hintaisia) kuin DZ nuket. DZt ovat olleet materiaaliltaan hieman muita huokoisempaa mutta kestävää ja suht kunnollista, mutta materiaalin työstämisessä heidän työntekijöillään on ilmeisesti sitten osaamisessa puutetta tai huolimattomuutta (syy laadun kyseenalaiseen heikkouteen tosin ei ole niinkään oleellista tässä asiassa). Ymmärrän toki, että kyseessä on käsityö. On tuotteella kyllä sen ja materiaalinsa puolesta hintaakin, ja jotenkin minusta tuntuisi että pieni laadunvalvonta olisi tällöin paikallaan. Eihän siinä nukkea tarkistaessa montaa minuuttia voi mennä...? Vaikka hinta ja laatu eivät kävisikään aina ihan täysin käsi kädessä, ne ovat aina jonkinmoisessa suhteessa (laatu vaikuttaa kysyntään ja kysyntä vaikuttaa hintaan). En usko, että noita mainitsemiani pikkuvirheitä painettaisiin villaisella niin herkästi, mikäli tuotteella olisi satanen tai kaksi lisää hintaa. Tarkoitukseni ei myöskään ollut mollata kenenkään osaamista, vaan lähinnä tuoda esille se, että vaikka Dollzonen nukeista sanotaan paljon hyvää, ne eivät ole laadultaan välttämättä erityisen kehuttavia, vaan varsin "säännöllisesti" joka nukessa tuntuisi olevan jotain pientä vinossa (ja mikä valitettavinta, näitä laatuvirheitä ei useimmiten näe kuvista). Tokihan se mallin ulkonäkö vaikuttaa paljon ostopäätökseen (olenhan itsekin tilannut nukkeni DZlta siitä huolimatta, että saatoin jo mahdolliset pienet ongelmat aavistaa), mutta minusta asiakkaiden olisi hyvä olla ostotilanteessa tietoisia nimenomaan MYÖS nuken mahdollisista teknisistä ongelmista. Se, että Dollzone ei ole niin huono kuin eräät (kuten tuuli antaa ymmärtää), ei myöskään mielestäni alenna antamani informaation arvoa. Minulla ei vain ole kokemusta näistä edellämainituista "huomattavan viimeistelemättömien" nukkien valmistajista tai myyjistä, joten ei ole minun asiani niistä valittaa.

Samaan hengenvetoon valittaisin vielä DZn default silmistä, jotka nukkien mukana tulee. Ovathan ne "ilmaisia" ja halpiksia, mutta itseä lähinnä harmittaa kun joka toiset saamistani silmistä ovat olleet risoja tai vinoja (eivät siis edes myyntikelpoisia, suoranaista roskiskamaa). Eli melkein parempi mieli olisi tullut, jos nuken olisi saanut vaikka dollaria kahta halvemmalla ja ilman niitä kämäsilmiä.
Tässä voisin jo olettaa, että kyse on säästöistä jotka näkyvät nuken hinnassa. En tiedä, ovatko nuo samat silmät erikseen ostettuina yhtään parempia laadultaan (eli laittaako DZ tietoisesti kämäisimmät silmänsä ilmaisina freebie'inä niinkuin minusta nyt kolmen kämäparin saatuani alkaa tuntua), mutta sanonpahan vaan, että ei kannata odottaa että mukana tulevia silmiä kehtaisi nukkensa päässä pitää yhtään kauemmin kuin mitä pakollista. Verrattuna esimerkiksi BFltä saamiini ruskeisiin, DZn akryylisilmät ovat jotain halpojen pääsiäismuna- ja purkka-automaattilelujen tasoa. En yhäkään voi uskoa, että nuo samannäköiset silmät maksavat DZn omilla sivuilla $12. :/

PS. Pohdintoja täälläkin, että olisiko ideaa sellaisessa ketjussa, jonne voisi antaa palautetta juuri valmistajien nukkien laatutasosta? Tällöin ehkä saisi paremman ja kattavamman kuvan siitä, ovatko tällaiset ongelmat tietyillä valmistajilla yleisiä vai enemmänkin yksittäistapauksia.
Kuva
.: Khan :: Seba :: Vincent :: Taki (滝) :: Mine (峰) :: Sawa (澤) :: Pope :: Ernest :: Romi (露水) :.
°~° Palautteet °~° Blogi °~° Piirrustukset °~° Aiemmin nickillä Shiranami.

Avatar
Korone
Viestit: 1551
Liittynyt: 08 Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Korone »

x3;
Tämä menee varmaan asian ohitse melko pitkälti, mutta itse omistan 4 Lutsin nukkea, ( taloudessa yhteensä yhdeksän ) ja nekin saatu enemmän tai vähemmän äärimmäisissä sääolosuhteissa, eikä yhdessäkään ole ollut mitään valamistulosten vääristymisiä. En tiedä onko muilla monella omistajalla ollut vastaavanlaisia vikoja, että onko tämä juttu vain kerta tapahtuma vai tapahtunut useamminkin? Näyttävästi Taikatuulilla on käynyt vain äärimmäisen huono tuuri kyseisen firman kanssa useammankin kerran. :/
Luts on saanut paljon huonoa palautetta varsinkin nyt näiden tiimin vaihduttua, mutta puolustan kyseistä firmaa siksi että se ei saisi enemmän 'turhaa' negatiivista palautetta vain siksi että jotkut eivät siitä henkilökohtaisesti pidä.
En itsekään omista 20 nukkea, ja siksi oma kokemukseni näistä on sitten kai jollakin asteella 'rajoittunut', mutta näen kuitenkin itselläni syyn vähän ahtautua tähän offtopikiksi kääntyvään keskusteluun väliin ja muistuttaa, että jokainen tietää nukkejen olevan puhdasta käsityötä, niin vikoineen kuin onnistuneine kohtineenkin. Hyvä kuitenkin ilmaista asiasta uusille, ketkä nyt sattuvat vasta tähän harrastukseen törmäämään, mutta tietääkseni Shiran postaus oli kyllä silkkaa asiaa mikä ensimmäisessä postauksessa jo mielestäni kääntyi sekä välittäjiin että valmistajiin. Jos nukessa on värivirhe, se ei ole välittäjän vika. Jos nukessa on lommo, syy ei ole välittäjässä. Näin ainakin itse asian olen käsittänyt. *shrug*


Samalla haluan antaa palautetta.

CheeryDoll

+ Ystävällinen palvelu
+ Mukavat sivut mitä selata
+ Vaatteet ovat täysin hintansa laatuisia
+ Tuotteet samanlaisia kuin kuvissa näytettynä
+ Tekoaika sama kuin sivuilla ilmoitettu
+ Postitus nopeaa ja informaatio pelaa
+ Hyvin pakatut tuotteet söpöissä pienissä pusseissa missä papepriperhosia koristeena. C:

- Sivut välillä turhauttavan hitaat, melko varmasti raskaiden kuvatiedostojen takia ( voi olla omassakin koneessa vikaa)

Avatar
Illves
Viestit: 1916
Liittynyt: 10 Joulukuu 2005
Paikkakunta: Finland/Helsinki
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Illves »

Pieni OT: Itse rakastan Lutsia ja heidän tuotteitaan, mutta pään vääristyminen oli hyvin yleinen ongelma maailmanlaajuisesti. DoA:sta voi esimerkiksi käydä lueskelemassa tästä.
"Sticking teeth to be woman dress, and burns in arm and leg added function that do ability."

Avatar
Korone
Viestit: 1551
Liittynyt: 08 Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Korone »

Oho, hyvä tietää. Tuon olisi tietysti voinut ilmaista viestissä selkeästi, ettei tapahtuisi väärinkäsityksiä, ja myöskin olisi voinut laittaa mistä ruumiinosasta oli kyse. Itselläni kävi mielessä jalka tai käsi tjms. Epäselkeistä viesteistä kun voi vetää johtopäätöksiä jos toisenlaisia, elä suinkaan ymmärrä omaa kantaani väärin.
End of offtopik. o/

Avatar
Taikatuuli
Viestit: 550
Liittynyt: 12 Syyskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Taikatuuli »

Shiranamin ideasi tuollaisesta palautteesta, tai pikemminkin arviointi artikkeleista, eri firman nukkejen ominaisuuksista kuulosta ehdottoman loistavalta.~ <3
Tuollaisia juttuja olisi todella mielenkiintoista (ja hyödyllistäkin nuken ostopäätöstä tehdessä) lukea. Tälläisestä olisi ideaa ylläpidollekin foorumin kehittämiseen, joookos, jookos?! Pitäisiköhän itse jaksaa ryhdistäytyä ja jättää pyyntö tuolle postia-osiolle... Örh *kierii*
Eikä mielestäni kommenttisi ja omat kokemuksesi firmasta olleet mitenkään moittimisen arvoisia, vaan arvokkaita kaikille potentiaalisille tilaajille. Niitä kun oli itsellenikin kerääntynyt, niin halusin kirjoittaa omista kokemuksistanikin, koska ajattelin että nekin voisivat rikastuttaa foorumia (ja vaihteeksi laittaa jotain fiksua viestiä itsekin, kun yleensä vain ihkutan ja kierin ^^; ). X3

Korone, Luts on valitettavasti tunnettu kansainvälisesti myös siitä, että nuket ovat usein monsuunikausien (etenkin viimevuoden aikana, kun nähtävästi silloin oli erityisen kuuma siellä Korean puolella) valamisen aikana olleet vääristyneitä, jollain harrastajilla huomattavastikin. Itselläni onneksi vika rajoittui vain osien välikohtien vääristymiseen, mutta tuolta Den of Angels foorumilta on voinut lukea monien kommentteja paljon rajuimmista tuloksista. Kuten Illves ehti sanoakin, etenkin päiden kohdilla on nähtävästi käynyt näin useasti, ja harmillisen rumastikin. T^T
Metatron/Deus/Aslan/Athos/Aramis/Porthos/Korppi/Friitu/Ceinwen/Amos/Reginhard/Haimo/Oberon/Keijukuningas/Kukkaiskeiju/Ruusu/Puck/Kyne/DeerB/DeerG/Lyuben/Jänis/WhiteRabbit/Miro/Ai/Jirí/Jäger/rva Possunen/Neptune/Leinikki/Lulubelle/Lempi/Staro/Flemeth/Mithra/Lonker/Lääkärinna/Riddare/Cham/Canelé/Ikkapuu/Lulu/HugoHunk/Qi/PoePoe/

Avatar
Gwendolen
Viestit: 326
Liittynyt: 18 Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Gwendolen »

Junkyspot

Ikävä kyllä en keksi mitään moitittavaa Emoryssa joten silkkaa plussaa;
+Juuri lomaltakin palanneena Emory vastaili pikaisesti ja ystävällisesti kärsimättömään pommitukseeni mailin ja DoA:n kautta
+Maksupyyntö, maksuvahvistus ja lähetys uskomattoman pikaista ja rivakkaa (maksoin nuken torstaina, maanantaina sain nuken käsiini)
+Bomuksena suloisia, mutta hieman hämmentäviä lisukelahjoja tungettu mukaan. (ainoa mistä voisin nipottaa on se, että sain Junkyspotin T-paidan enkä stringejä! XD)
+Hyvin huolellisesti paketoitu
Raghnilda|Astrid|Hjördis |Iris||Usva |Rimfrost |Sindri |Theodor|Eír|Morgen|Lucia|Gry|Mynte |Pärlan|Gundis|Skumrig |Midna|Thorbjörn |Adva|Ester|Liron|Dymphna|Aditi
Päinä pyörii: Ingrid - Morana - Disé
Tulossa: Skinn - Calla - Sigal - Nila
Toiveissa: Milele

Se ankara täti.

Avatar
Kihaku
Viestit: 1268
Liittynyt: 15 Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Kihaku »

Huom! Hieman ohjeistutta muutettu Ensimmäisessä viestissä, tehkää sen mukaan tulevat palautteet ja päivittäkää edelliset palautteenne, jos viitsitte. :) ei ole kyllä ihan pakko, mutta selkeyttäisi varmasti. Kiitos!

Avatar
woodoo
Viestit: 592
Liittynyt: 04 Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja woodoo »

Nonniinh..koska pakettini vihdoin saapui tält firmalta, pääsen antamaan palautteen jonka antamista olen odottanut tässä jo jonkin aikaa.
Elikkä, anteeksi pitkä sepustus, mutta haluan selittää tilanteen ja sen kuinka sen yhtiö hoiti:

Dolkot:
negatiivista:
-turhia lupauksia toimitusajankohdasta
-vastaaminen kysymyksiin epäselvää ja paikoittain hidasta
-nukessa ilmakuplia
-luvatut default-silmät puuttuivat paketista

+hinta merkattu alas (tosin jäi tulliin silti)
+extroja paketissa (peruukki, valokuvia, extra-korvat joita ei ole myynnissä yhtiön sivuilla)
+pakattu hyvin
+tilaus ja maksu hoituivat saumattomasti

Elikkä koko tilanne meni näin: tilasin nuken 19.1. ja vasta tilattuani huomasin että pääsivulla oli ponnahdusikkuna että yhtiö muuttaa (Koreasta Kiinaan). Muuton piti olla valmis tammikuun lopussa ja tilatut nuket luvattiin lähettää silloin. Tamikuun lopussa popup-ikkuna katosi mutta yhtiöltä ei kuulunut mitään. Lähetin helmikuun kuudes kyselyä tilanteesta ja vastaukseksi tuli että muutto on viel kesken ja, että tilaukset lähetettäisiin helmikuun lopussa (huom. tästä viivästymisestä ei ollut mitään infoa yleisesti ja tämäkin sanottiin vain kun kysyin itse). Odottelin sitten helmikuun loppuun eikä mitään kuulunut. Kuitenkin 1.3. ilmestyi uusi popup-ikkuna pääsivulle jossa kerrottiin muuton vihdoin olevan valmis ja että paketteja ruvettaisiin lähettämään 5.3.
Tämä aika tuli ja meni eikä kuulunut mitään. Lähetin to 13.3 kyselyn jälleen paketistani ja seuraavana päivänä sain vastauksen 'lähetämme huomenna, tarkkaile postiasi'. (tämä 'huomenna' olisi ollut lauantai-päivä). Kuitenkaan mitään ei kuulunut. Vasta ti 18. päivä sain lopultakin viestiä heiltä että lähettäisivät seuraavana päivänä (kyselyyni lauantai-lähetyksestä jonka jätin seuraavana maanantaina ei vastattu).

Paketissa oleva nukke oli onneksi se mitä tilasin, stringattu ja pakattu hyvin ja asusetti jonka tilasin oli myös oikea. Default silmät puuttuivat, mutta muuta extraa oli pakettiin lisätty (tosin vaikka tilasin MSD kokoisen nuken, oli extra-peruukki SD kokoinen. Noh, ei se onneksi minua haittaa, mutta periaate vaan oli outo). Nuken pinnalla tosin on ilmakuplia (olkavarressa, ei onneksi kovin näkyvässä kohtaa) ja harkitsenkin tässä josko jaksan olla yhteydessä yhtiöön vielä asian tiimoilta.


Yhteenveto: suosittelen siis pitkää pinnaa yhtiöltä tilaamisessa. Söpö nukke ja ihastuttava posetus, mutta yhtiö nyt menetti pisteitä aika roimasti käytöksellään. Ymmärrän että muutossa on kiireitä ja ne saattavat venyä, mutta ei pitäisi lupailla asioita, jos ei tiedä sen tarkemmin. negatiivista siis minulta, ikävä kyllä.
Kuva
Royal Fluster /// [url=http://eli_eli.livejournal.com]LJ[/url] /// myytävät

Avatar
Meimei
Viestit: 402
Liittynyt: 14 Syyskuu 2007
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Meimei »

Pupapa

Positiiviset:
-Nopea postitus
-Tuote juuri sellainen kuin luvattu

Neutraalit:
-Sivuja helppo käyttää

En osaa tästä sanoa mitään kummoisempia, kaikki sujui juuri niinkuin pitikin. Positiivinen siis tänne.
Tora, Misae, Kuro, Chiara
Toivottavasti joskus: Puchi

Avatar
Hunajasieni
Viestit: 2430
Liittynyt: 24 Lokakuu 2005
Viesti:

Re: Hyvät & Huonot kauppapaikat ja kauppiaat

Viesti Kirjoittaja Hunajasieni »

En oikeasti muistakaan että mitä kaikkea olen tilannut ja mistä, mutta yritän tähän nyt laittaa joitakin mitä on tullut käytettyä.

+=plussaa
~=neutraalia
-=miinusta

Cancan J-series -positiivinen
Ehdottomasti eniten käyttämäni kauppa. En koskaan kyllästy cancanin hyvään valikoimaan ja laatuun, halpoihin postareihin (2$) ja nopeaan toimitukseen. Suosittelen oikein lämpimästi kaikille, olen ollut pari vuotta oikein tyytyväinen asiakas. :3 Invoice lähetetään s-postiin ja maksun jälkeen noin 2vk yleensä ja paketti on jo ollut minulla.

+Hyvä valikoima, paljon kokoja, värejä ja malleja
+Laatu (ei koskaan päästänyt väriä, tuntuu hyvältä[silkkinen?] ja takkuuntuu peruukeistani huonoiten)
+peruukki tulee noin 2vk maksusta
+Ok-hinta ja halvat postit

~sivut saattaa ladata joskus hitaasti


Releaserain, ebay-myyjä/kauppa -positiivinen
Täälläkin olen asioinut useasti.

+halpa hinta
+nopea toimitus
+hyvä kommunikaatio
+lähettää korvaavan tuotteen jos tuote on viallinen

~laatu ei aina ole parasta, mutta se näkyykin hinnoissa!


Limhwa Doll International -positiivinen
Tilattu kerran, kevät 07

+Kommunikaatio toimii
+Nukke tuli hyvin pakattuna ja tuli ihan joulu kun oli vielä lahjapaperiin kääritty :3
+tuli nopeasti ja turvallisesti EMSllä
+ohjasi eri paikkoihin joissa voi keskustella nukesta, minusta tämä on tärkeää sillä nukkeni on kuitenkin ranskalaista hartsia ja siihen on liittynyt monia mutkia
(+nukke on hyvälaatuinen)

~nukkea joutui odottamaan pari kuukautta että se valmistettiin


Dollzone Espanja -positiivinen ja negatiivinen
Kaksi tilausta, joista toista en ole vielä saanut. Ensimmäisessä tilauksessa meni 2kk ja tulivat ennen joulua kuten oli luvattu. Toisella tilauskerralla (eli nyt) tilasin 24.12.07 ja nukke ei ole vieläkään saapunut meni reilu 4kk!!! :<
En suosittele kenellekään enää.

+hyvä valikoima ja helppo käyttää
+hyvin pakattu
+nopeasti tulivat kun oli postitettu

~1kk odotusaika muuttui 2kk
~kun tavarat oli espanjassa eivät postittaneet viikon sisään vaan meni kauemmin

-joutuu itse kinuamaan missä tilaus on menossa
-toisella kerralla yli 4kk odotusaika...
-eivät ilmoittaneet tai pahoitelleet viivästystä, ei mitään korvausta pitkästä odotuksesta
-itse kössivät jotain espanjan tullin kanssa joka lisäsi odotusaikaa kiinan pään lisäksi



Domuya -positiivinen
Yksi tilaus.

+selkeä ja helppokäyttöinen nettisivu
+tuli todella nopeasti tilaamisesta, jotain pari viikkoa (olin kuullut että joillakin oli mennyt kuukausia...)
+laatu ja posettavuus

~Ilmeisesti kyseessä oli väärä nukke päänsä puolesta (en ole varma tästä!), mutta koska minulla oli aikeena myydä pää joka tapauksessa niin se ei haitannut


Bobobie -positiivinen
Kaksi tilausta.

+nopea toimitus, alle viikko (nukke oli valmiina) ja reilu 2 viikkoa (sis. postitus ja valmistus)
+todella hyvä asiakaspalvelu <3
+älytön hintalaatu-suhde, nuket oli paremman laatuisia kuin oletin tuolla hinnalla, hyvät nuket
+kivat makuupussit on käteviä nukkien kuletuksessa
+hyvin pakattu
+korvaavat jos jotain rikkoontuu kuljetuksessa


Angel of Dream -positiivinen
Yksi tilaus.

+hyvä asikaspalvelu
+pakattu hyvin
+lähettivät kengät peräässä ettei tarvinnut odottaa sen takia (ilman lisäkuluja)


No siinähän noita tuli! :D
Viimeksi muokannut Hunajasieni, Ke 29 Heinä 2009 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuket ei koskaan lopu, ei vaikka uskottelisi mitä... ♥ ^___^
Jos haluat palautteen niin jätä miulle palaute, jätän ketjun mukaan vastapalautteet halukkaille. (On niin paljon niin siksi näin.)
Kauppa - ei enää tilausjaksoja!

Blogi | Tilaustyöt | Kaikki myytävät | Palaute

Vastaa Viestiin