nuken kokoamisesta!

Hämmentääkö? Ihmetyttääkö? Onko jokin hukassa? Oletko itse hukassa?

Valvoja: Moderaattorit

Nuken uudelleenstringaus

ViestiKirjoittaja miuv päivämäärä Ke Kesä 10, 2009 6:21 pm

Tää on varmaan jo jossain mut oon ihan hukassa tän asian kanssa : DDD

Elikkäs oon löysentämässä nukkeani mutta huomasin ettei tuo stringi riitä, tarvitsen lisää. Joten. Mistä ostan tätä? Onko tää ihan samaa kuin jossain kaupoissa oleva kuminauha? :D

Ja sitten vielä että miten tämä uudelleenstringaus tapahtuu BB kokoisille Dollzonen nukeille, sillä niillähän on jaloissa ja käsissä koukut?

Mistä löydän sellaisen pidemmän koukkujutun joka helpottaa uuden stringin laiton.?
At home: Michal (Luts Cherry) ♫ Vincent (Doll Family Linfeng) ♫
Coming soon: -
Saving for: -
Käyttäjän avatar
miuv

Re: nuken kokoamisesta!

ViestiKirjoittaja tiian päivämäärä Ke Kesä 10, 2009 7:24 pm

Liitin ketjun Nuken uudelleenstringaus tähän ketjuun, koska aihe on sama.
Pidetään foorumi siistinä! :D
Kiitos yhteistyöstä. :kukka:

Terveisin,
tiian / Moderaattorit
Hartsilapset.fi = Perustietoa, suosittelemme!
Hartsilapsien Säännöt 2010 = Foorumin säännöt, kannattaa tuntea! ^.-
Kootut kysymykset ja vastaukset
Käyttäjän avatar
tiian
Olette hyvissä käsissä
Olette hyvissä käsissä

Re: Nuken uudelleenstringaus

ViestiKirjoittaja Elina päivämäärä Ke Kesä 10, 2009 8:23 pm

miuv kirjoitti:Tää on varmaan jo jossain mut oon ihan hukassa tän asian kanssa : DDD

Elikkäs oon löysentämässä nukkeani mutta huomasin ettei tuo stringi riitä, tarvitsen lisää. Joten. Mistä ostan tätä? Onko tää ihan samaa kuin jossain kaupoissa oleva kuminauha? :D

Ja sitten vielä että miten tämä uudelleenstringaus tapahtuu BB kokoisille Dollzonen nukeille, sillä niillähän on jaloissa ja käsissä koukut?

Mistä löydän sellaisen pidemmän koukkujutun joka helpottaa uuden stringin laiton.?

Tarvitset paksua pyöreää kuminauhaa - en tiedä onko sitä kuinka suomalaisissa kaupoissa, olen itse ostanut sitä ihan suosiolla Pupa Paradisesta - tuossa ainakin on kuvaa miltä se näyttää. Dollzonen BB:n stringaat ihan perusmenetelmällä, joka varmaan löytyy tästä ketjusta, eli yksi lenkki käsiin ja päästä lähtee kaksi lenkkiä, yksi kumpaankin alkaan. "Koukkujutulla" tarkoitat varmaan tällaista työkalua, jota nukkefirmat myyvät? Se ei ole pakollinen kuitenkaan, saman asian ajaa esim. luja rautalanka tai vahva nauha/nyöri.
Käyttäjän avatar
Elina
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja oochiehead päivämäärä To Kesä 11, 2009 12:31 am

Pyöreää kuminauhaa kannattaa kysellä askartelu-ja ompelutarvikeliikkeistä. Kuopiossa ainakin sain sitä Nappi ja Nauha nimisestä putiikista, joten luulisi sitä muuallakin olevan.
Kotona norkoilee epämääräinen kasa hartsia... mutta ei DIM Alekseita... :(
Käyttäjän avatar
oochiehead

ViestiKirjoittaja miuv päivämäärä To Kesä 11, 2009 8:04 pm

kiitos paljon!! ^^ nukke on nyt stringattu uudelleen ^^ kaipaa kyllä suedaamista 8D
At home: Michal (Luts Cherry) ♫ Vincent (Doll Family Linfeng) ♫
Coming soon: -
Saving for: -
Käyttäjän avatar
miuv

ViestiKirjoittaja Ayu päivämäärä To Elo 06, 2009 3:30 pm

kuinka monta narua dollzonen nukeissa kuuluisi olla ? TT___TT apuaa
HK
@home: Tomu ! [DZ ~ Binli]
Käyttäjän avatar
Ayu

ViestiKirjoittaja Elina päivämäärä To Elo 06, 2009 3:35 pm

Ayu kirjoitti:kuinka monta narua dollzonen nukeissa kuuluisi olla ? TT___TT apuaa

Eiköhän noissa ole sama määrä kuin yleensä nukeissa eli kaksi kumilenkkiä, lyhyempi käsissä ja pidempi ja isompi, joka kulkee kaulakoukun kautta molempiin jalkoihin. Kannattaa lueskella foorumilta tutoriaaleja kokoamisesta, samalla perustekniikalla mennään *3*
Käyttäjän avatar
Elina
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Hunajasieni päivämäärä To Elo 06, 2009 5:26 pm

Joillakin firmoilla on kolme, eli kaksi jalkoille (yksi kumpaankin jalkaan) ja yksi käsissä. Mielestäni Dollzonella on tuo Ellun mainitsema kaksi narua systeemi.
Nuket koskaan lopu ei, vaikka uskottelisi mitä... ♥ Minä olen... TYRMÄÄJÄSIENI!
Päivitetty nukkelista löytyy nettisivuiltani! ^___^

Jos haluat palautteen niin jätä miulle palaute, jätän ketjun mukaan vastapalautteet halukkaille.
(On niin paljon niin siksi näin.)
Olen ainakin 1.10.10 asti tavoitettavissa hyvin satunnaisesti enkä ota uusia tilaustöitä vastaan. Älä yksää ellei ole pakko!

Hunajasieni.net | Palaute | Kauppa | Myyntiketju | Nukkelista
Käyttäjän avatar
Hunajasieni

ViestiKirjoittaja Sunmi päivämäärä To Syys 03, 2009 5:43 pm

Minulla olisi kysymys siitä, miten pää pysyy nukessa kiinni(bobobien/resinsoulin Lian Elfissä/vastaavassa)?
Mirele - MNF Lishe D-Mod ~ Byssa - DZ-DIM hybrid Fenyo-Mod ~ Aamulintu - MNF DES ~ Kurpitsa - MNF Shiwoo ~
Vielä joskus: MNF A-line kropat

~ Hartsikanta ~ Palautteet ~

Girl (and minifèe) Power!
Sunmi

ViestiKirjoittaja Immarre päivämäärä To Syys 03, 2009 11:03 pm

Sunmi - Resinsoulissa (ja käsittääkseni myös suurimmassa osassa bjd nukkeja) pää pysyy kaulassa kiinni s-koukun avulla, joka pujotetaan päähän ja pään sisällä käännetään sivuittain niin ettei se luiskahda pois.

Miniféet poikkeavat muista, koska niillä on erityinen kaulapala, joka helpottaa pään irrottamista sekä kiinnittämistä.
Kotona: Lynn (MNF El), Shell (MNF Lishe), Qadan (Lati Blue Kahn Cruij) Pyrope (Delf El mod), pikkuinen kisupoika Coye (Littlefeé Shiwoo),Yvian (MNF El) & Illya (MNF El-S), Flann (MNF Juri), Lysimakhos (Delf Breakaway 08), Juniper (Delf El Elf), Violet (MNF El-S mod), Starr(MNF Shiwoo Elf), Florestan (Delf El)
Uusi moldi pohdinnassa: River
153 nukkea = 33 MNF El, 33 MNF Lishe & 87 MNF Shiwoo poikaa ja tyttöä!
Shellin muotiblogi: Vanilla, Silk & Lace
Käyttäjän avatar
Immarre

ViestiKirjoittaja Sunmi päivämäärä Pe Syys 04, 2009 1:29 pm

Kiitos Immarre!
Mirele - MNF Lishe D-Mod ~ Byssa - DZ-DIM hybrid Fenyo-Mod ~ Aamulintu - MNF DES ~ Kurpitsa - MNF Shiwoo ~
Vielä joskus: MNF A-line kropat

~ Hartsikanta ~ Palautteet ~

Girl (and minifèe) Power!
Sunmi

ViestiKirjoittaja LittleTiger päivämäärä Ti Maalis 09, 2010 12:55 am

En ole täysin varma kuuluuko aihepiiriin, mutta...

Sain tuon Aarian kropan tässä tänään ja havaitsin tässä sitä posettaessani, että sen käsien kuminauhat ovat eri kireydellä. Tarkoitan siis, että oikea käsi on kireämmällä kuin vasen. Vasemman käden ranne liikkuu vallan sujuvasti, on ehkä aavistuksen verran liiankin löysällä tuolta puolelta. Kun taas oikean käden ranne ei tahdo kääntyä ääriasentoihinsa ollenkaan, on niin tiukka että vaatii voimankäyttöä ja pitää inhottavaa narinaa kääntäessä. Pelkään, että jokin paikka menee vielä rikki, jos sitä kovin kääntelen.

Olen yrittänyt vetää oikean käden kyynärnivelen kohdasta ja venytellä sitä kuminauhaa, mutta kireysero ei ainakaan toistaiseksi ole tasaantunut. Onko nuken purkaminen ja uudelleen kokoaminen tässä tapauksessa ainut keino tasata tuo kireysero vai onko siihen muita vaihtoehtoja?
Kotona:
| Alexander ~ Luts Cherry | Aaria ~ Soom Amber |
Tulossa: ??? ~ FairyLand LittleFee Bisou girl

Hartsipalleroni Palautelaatikkoni
Käyttäjän avatar
LittleTiger

ViestiKirjoittaja Miwa päivämäärä Ti Maalis 09, 2010 10:01 am

Little, en tiedä kyllä miten kyseisen nukkemallin nauha menee kätösissä, mutta jos on vain yksi nauha, niin voi olla mahdollista, että nauhan solmukohta saattaa olla jumissa olkapään kohdalla, siis mikäli toinen käsi on löysempi kuin toinen. Itse olen tällaista ongelmaa yrittänyt helpotella niin että olen nauhoja vähän yrittänyt sahailla edes takaisin (tosin nukke oli purettuna muuten paitsi ylätorsosta joten nauhan liikkumisen näki). En osaa tätä enempää auttaa ellet halua nukkea purkaa. Toivottavasti "vika" löytyy.
Dollmore Momo - Aileen Momoko "Milady" Valadon
Iplehouse Freezia - Alleria Whisperwind
Luts Abadon - Faro (Rage)
Käyttäjän avatar
Miwa

ViestiKirjoittaja Yenna päivämäärä Ti Maalis 09, 2010 10:45 am

LittleTiger kirjoitti:Olen yrittänyt vetää oikean käden kyynärnivelen kohdasta ja venytellä sitä kuminauhaa, mutta kireysero ei ainakaan toistaiseksi ole tasaantunut. Onko nuken purkaminen ja uudelleen kokoaminen tässä tapauksessa ainut keino tasata tuo kireysero vai onko siihen muita vaihtoehtoja?

Minäkin uskoisin, että solmu on jotenkin jumissa siellä sisällä. Suosittelisin purkamaan kädet ja sitten vetelemään naruista niin, että saat sen solmun suurinpiirtein keskelle ja yhtäpaljon kuminauhaa kummallekin kädelle. Ja sitten kokoat kädet takaisin yrittäen pitää sen solmun keskellä -eli vedät ne suurinpiirtein yhtäaikaa takaisin kokoon. Koko nukkea ei tarvitse purkaa pelkkien käsien takia.
Käyttäjän avatar
Yenna

ViestiKirjoittaja LittleTiger päivämäärä Ti Maalis 09, 2010 11:19 pm

Kiitos kovasti, Miwa ja Yenna!

Koitanpa katsoa, onko se solmu siellä tosiaan jotenkin hassusti. Ei kun käsiä purkamaan :D

Edit. Näinhän se juuri olikin, solmu oli oikean käden olkapään tuntumassa. Purin kädet ja stringasin uudestaan ja ranteet toimivat nyt täysin normaalisti :)
Kotona:
| Alexander ~ Luts Cherry | Aaria ~ Soom Amber |
Tulossa: ??? ~ FairyLand LittleFee Bisou girl

Hartsipalleroni Palautelaatikkoni
Käyttäjän avatar
LittleTiger

ViestiKirjoittaja -Hiruna- päivämäärä Pe Maalis 12, 2010 7:36 pm

Anteeksi lyhyt postaus mutta mistä saisin sellaista pyöreää string-nauhaa?
Kun tarttisin sitä todella vikkelään..

Edit:// Mieluiten tampereen/helsingin/seinähoen suunnalta
Kuva
Kotona: Lichette, Nameless*head*, Mirella
Palautteeni
♥ Piece of Dream resin ♥
Käyttäjän avatar
-Hiruna-

ViestiKirjoittaja Tiya päivämäärä Pe Maalis 12, 2010 9:03 pm

Hiruna:
Kangaskaupasta, tarpeeksi paksua kuminauhaa vaan.
Käyttäjän avatar
Tiya

Oon hukassa nukkeni kanssa, apua kaivataan!

ViestiKirjoittaja Riisikakku päivämäärä Ma Huhti 19, 2010 4:49 pm

Okei, eli siis.... Tää saattaa kuulostaa nololta ja oudolta, mutta kysympä kuitenkin. Eihän tässä muuten pääse mitenkään eteenpäin! : ))

Haluaisin meikata esikoiseni, jonka sain siis helmikuussa. Ongelmana on se, että nuken mukana ei tullut englanninkielisiä ohjeita, ja kuvat ovat huonot. En saa siis nukelta päätä irti, koska en tiedä miten se oikeastaan kuuluisi ottaa... Tiedän, että siihen pitäisi varmaan itse perehtyä, mutta luulen että kysyminen olisi järkevämpää : D Eli, olisiko kenelläkään vinkkejä nuken purkamiseen, ja mistä voisi saada ohjeita suomen kielellä? ^^'

Ja toiseksi, nuken kuminauhat ovat tosi kireät, ja sen takia sen posetus on silkkaa säätämistä. Kannattaako niitä löysentää. vai onko posetus sitten vaikeampaa vai helpompaa? ^____^''''

Äääwh, tuntuu niin nololta. Ensin ostaa nuken ja sitten ei osaa edes purkaa sitä ;____;
Olen entinen CrazyCandy, nykyinen Riisikakku. ♥
Riisikakku

Re: Oon hukassa nukkeni kanssa, apua kaivataan!

ViestiKirjoittaja Elina päivämäärä Ma Huhti 19, 2010 4:53 pm

Kerropa mikä nukke sinulla on niin aloitetaan siitä :3 Nuken kun voi naruttaa parilla eri tyylillä, ja pään kiinnitysmekanismejakin on erilaisia.
Käyttäjän avatar
Elina
Valvoja
Valvoja

Re: Oon hukassa nukkeni kanssa, apua kaivataan!

ViestiKirjoittaja kitichan päivämäärä Ma Huhti 19, 2010 4:58 pm

Voin tunnustaa etten itsekkään aluksi tajunnut miten pään saa irti, mutta mikäli pään sisällä on S-koukku, jota ei saa sormin nostettua, kannattaa ottaa apuvälineeksi kynä, ruuvimeisseli, paksu sukkapuikko..... tms. (minulla on kyllä muutama kynä katkennut, joten vaikka ruuvimeisseliä suosittelen) Sitten kynällä/jollain nostetaan S-koukkua ja samalla kierretään (minun nukessani) noin 90 astetta jonka jälkeen koukun voi laskea alas ja pään saa irti. Näin siis minun nukellani. :D toivottavasti auttoi
Kaapissa: Melissa ~ DoD Shall, Phoenix(?) ~ Angelheim Venetio
Tilattu! Dollzone Joe, Haaveissa: AiL Elijah, Zaol Muse
Käyttäjän avatar
kitichan

EdellinenSeuraava

Palaa alueelle Kysymykset ja vastaukset